Ενότητα 3.1: Εργασίες πρώτης συνεδρίας ή/και μεταξύ 1ης και 2ης συνεδρίας (μέρος 1ο)

Περιεχόμενα

Είσοδος στην Ηλεκτρονική Τάξη (η-τάξη)

Εγγράφομαι στο μάθημα του σεμιναρίου "Η-τάξη μας ..."

Εγγράφομαι στα μαθήματα που διδάσκω

Δίνω δικαίωμα εκπαιδευτικού σε όλους  τους εκπαιδευτικούς στο μάθημα που είμαι υπεύθυνος/η

Ενεργοποιώ εργαλεία στο μάθημά μου

Απαντώ σε ερωτήσεις κατανόησης (άσκηση) και ελέγχω τον βαθμό μου στο βαθμολόγιο του "Η-τάξη μας ..."

 

____________________

Εργασίες Υ1 & Υ2 (ΟΛΟΙ - 5+5=10%):

Εγγράφομαι στο μάθημα του σεμιναρίου "Η-τάξη μας ..." και στα μαθήματα που διδάσκω

 

Στο τέλος της εργασίας θα γνωρίζετε ...

  • πώς να αναζητείτε μαθήματα στις σχολικές μονάδες διαφόρων νομών (και να μπαίνετε σε όσα είναι ανοιχτά)
  • πώς να εγράφεστε σε μαθήματα που απαιτούν εγγραφή

 

1. Πληκτρολογούμε "η-τάξη" σε μηχανή αναζήτησης (επιλέγουμε την πρόταση η-τάξη, αλλά όχι την η-τάξη ΕΚΠΑ)

2. Επιλέγουμε το αποτέλεσμα "Ηλεκτρονική σχολική τάξη "η-τάξη" του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ / sch.gr)

3. Στην αρχική σελίδα της ηλ. τάξης επιλέγουμε "Σύνδεση με λογαριασμό sch.gr" (κάτω δεξιά)

4. Πληκτρολογούμε όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης και κάνουμε κλικ/ταπ στη "σύνδεση"

5. Βρισκόμαστε στο χαρτοφυλάκιό μας και μεταξύ άλλων βλέπουμε τα μαθήματα που έχουμε ήδη εγγραφεί ή δημιουργήσει. 

6. Κάνουμε κλικ/ταπ στο πράσινο πλήκτρο "Εγγραφή σε μάθημα" (πάνω δεξιά)

7. Εμφανίζονται όλα τα μαθήματα της σχολικής μονάδας. Δεξιά στο καθένα υπάρχει ένα κουτάκι. Σε όσα μαθήματα δεν μπορείτε να εγγραφείτε το τετραγωνάκι είναι ανενεργό και σε όσα είστε ήδη γραμμένοι/ες υπάρχει ένα εικονίδιο-ανθρωπάκι. Τικάρουμε κάνοντας κλικ/ταπ στο κουτάκι:

  • στο μάθημα του σεμιναρίου και
  • σε όλα τα μαθήματα που διδάσκουμε φέτος.

Μόλις τικάρουμε στο κουτάκι ενός μαθήματος, ο τίτλος του γίνεται πράσινος (ενεργός σύνδεσμος) και εμφανίζεται ένα V δεξιά του. 

8. Με κλικ πάνω στον τίτλο του μαθήματος μπαίνουμε στο μάθημα. Με κλικ στο "Χαρτοφυλάκιο" ή στο λογότυπο της ηλ. τάξης επιστρέφουμε στο χαρτοφυλάκιό μας.

9. Σε περίπτωση μακροχρόνιας αδράνειας (15΄ περίπου) το σύστημα μας αποσυνδέει για λόγους ασφάλειας. Στο πρώτο κλικ που κάνουμε τότε εμφανίζεται η παρακάτω οθόνη επενασύνδεσης:

Πολλές φορές (στον προσωπικό μας Η/Υ) το user name μας εμφανίζεται ήδη συμπληρωμένο στο χώρο σύνδεσης επισκέπτη (δεξιά) και ο κέρσορας αναβοσβήνει στη θέση "Κωδικός/password" προκαλώντας μας να τον συμπληρώσουμε. ΔΕΝ ΠΑΡΑΣΥΡΟΜΑΣΤΕ, αλλά επιλέγουμε "Είσοδος" αριστερά, κάτω από τη "Σύνδεση με λογαριασμό ΠΣΔ".

Προσοχή! Η παραπάνω οθόνη είναι άκρως ανεπιθύμητη και απογοητευτική όταν κάνουμε πάρα πολλή ώρα να πληκτρολογήσουμε ένα κείμενο, ψάχνοντας παράλληλα πηγές, γιατί πληκτρολογώντας η σελίδα δεν ανανεώνεται και το σύστημα θεωρεί ότι βρισκόμαστε σε αδράνεια. Τη στιγμή που κάνουμε κλικ στην "Αποθήκευση/Αλλαγή", εμφανίζεται η σελίδα επανασύδεσης και όλη η πρωτότυπη δουλειά μας μετά την τελευταία αποθήκευση έχει παει χαμένη! Συνεπώς:

  • αποθηκεύουμε συχνά-πυκνά τη δουλειά μας και
  • για μακροσκελή κείμενα, εμπλουτισμένα ή μη, προτιμάμε α) τη συγγραφή σε κειμενογράφο (π.χ. Word, όπου επιπλέον υπάρχει και ορθογράφος), και β) την επικόλληση του κειμένου στο χώρο του μαθήματος (περιγραφές, κείμενα σε ενότητες κ.λπ.). 
Εγγραφή εκπαιδευτικών σε μαθήματα 400

Οδηγίες εγγραφής εκπαιδευτικών στο μάθημα της επιμόρφωσης και στα μαθήματα που διδάσκουν

Εργασία Υ3 (Υπεύθυνος/η - 5%): Δίνω δικαίωμα εκπαιδευτικού/υπεύθυνου ομάδας σε όλους  τους εκπαιδευτικούς στο μάθημα που είμαι υπεύθυνος/η

Στο τέλος της εργασίας θα γνωρίζετε ...

  • πώς να αλλάζετε τους ρόλους στους συμμετέχοντες του μαθήματός σας

 

 

1. Από το χαρτοφυλάκιό μας μπαίνουμε στο μάθημά μας

 

2. Κάνουμε κλικ/ταπ στο παρακάτω εικονίδιο για να εμφανιστούν οι συμμετέχοντες/ουσες του μαθήματός σας. Το εικονίδιο αυτό βρίσκεται πάνω δεξιά στο πλάισιο της περιγραφής του μαθήματός σας.

Θα εμφανιστούν 10 εγγραφές (συνήθως σε αντίστροφη αλφαβητική σειρά), σύμφωνα με την προεπιλεγμένη ρύθμιση

από όλες τις εγγραφές, ανεξάρτητα με τον ρόλο τους (μαθητή, εκπ/κού) στο μάθημα

Μπορούμε να εμφανίσουμε περισσότερες από 10 εγγραφές ή όλες τις εγγραφές επιλλέγοντας κατάλληλα από το αναπτυσσόμενο μενού

καθώς και να εξειδικεύσουμε την εμφάνιση σε μία μόνο κατηγορία εγγεγρεμμένων ανάλογα με τον ρόλο τους

Μπορούμε επίσης να αλλάξουμε την αλφαβητική σειρά από ορθή σε αντίστροφη και το ανάποδο πατώντας (και αλλάζοντας έτσι) την κατεύθυνση του βέλους στην στήλη "Ονοματεπώνυμο"

 

3. Αφού βρούμε την εγγραφή που μας ενδιαφέρει και προς τα δεξιά, στο τέλος της αντίστοιχης γραμμής, κάνουμε κλικ στο γρανάζι

4. Κάνουμε κλικ/ταπ στο κουτάκι (πλαίσιο επιλογής) που επιθυμούμε και το τσεκάρουμε (ή το ξετσεκάρουμε) δίνοντας (ή αφαιρώντας) στην συγκεκριμένη εγγραφή τον ρόλο που αντιστοιχεί στο κουτάκι αυτό.

Το ζητούμενο της εργασίας είναι να δώσουμε δικαίωμα εκπαιδευτικού και υπεύθυνου ομάδας σε όλους/ες τους/τις συναδέλφους που εγγράφηκαν στο μάθημά μας.

Εργασία Υ4 (Υπεύθυνος/η - 3%): Ενεργοποιώ εργαλεία στο μάθημά μου

Στο τέλος της εργασίας θα γνωρίζετε ...

  • πώς να ενεργοποιείτε/απενεργοποιείτε εργαλεία στο μάθημά σας

 

 

1. Από το χαρτοφυλάκιό μας μπαίνουμε στο μάθημά μας

 

2. Αριστερά, κάτω από το λογότυπο "η-τάξη", κατά την προεπιλεγμένη ρύθμιση εμφανίζονται τα Ενεργά εργαλεία του μαθήματος, ως επιλογές του ομώνυμου αναπτυσσόμενου μενού (drop-down menu)

Τα άλλα δύο μενού Ανενεργά εργαλεία και Διαχείριση μαθήματος είναι συμπτυγμένα. Από αυτά επιλέγουμε το μενού Διαχείριση μαθήματος

 

3. Μόλις το μενού Διαχείριση μαθήματος αναπτυχθεί (και το Ενεργά εργαλεία συμπτυχθεί), επιλέχουμε Εργαλεία

4. Εμφανίζεται η οθόνη Διαχείρισης εργαλείων, όπου όλα τα διαθέσιμα εργαλεία είναι χωρισμένα σε δύο "δεξαμενές", τα ανενεργά στα αριστερά και τα ενεργά στα δεξιά. Τα ανενεργά είναι περισσότερα από όσα χωράει η οθόνη, γι' αυτό υπάρχει στα δεξιά τους μία μπάρα κύλισης προς τα κάτω.

Μπορούμε να επιλέξουμε (όχι τώρα) συγκεκριμένα εργαλεία είτε ένα ένα είτε αρκετά μαζί, κρατώντας πατημένο το πλήκτρο [ctrl] (control) και στη συνέχεια να τα μεταφέρουμε από τη μία δεξαμενή στην άλλη, πατώντας το κατάλληλο βελάκι

5. Σε αυτή την εργασία αρχικά θα επιλέξετε όλα τα ανενεργά εργαλεία α) κάνοντας κλικ στο πρώτο (Πολυμέσα), β) σέρνοντας την μπάρα προς τα κάτω και γ) κρατώντας το πλήκτρο [shift] (αριστερό ή δεξί) πατημένο, κάνοντας κλικ και στο τελευταίο (Εννοιολογικός χάρτης) και θα τα μεταφέρετε στα ενεργά, πατώντας το δεξί βέλος

6. Στη συνέχεια επιλέγουμε τα εργαλεία της παρακάτω εικόνας (με το [ctrl] πατημένο) και τα μεταφέρουμε πίσω στα ανενεργά, πατώντας το αριστερό βέλος

7. Τέλος, για να αποθηκευτούν οι αλλαγές πατάμε "Υποβολή"

 

Εργασία Υ5 (ΟΛΟΙ - 5%): Απαντώ σε ερωτήσεις κατανόησης (άσκηση) και ελέγχω τον βαθμό μου στο βαθμολόγιο του "Η-τάξη μας ..."

Στο τέλος της εργασίας θα γνωρίζετε ...

  • πώς να εκτελείτε μια άσκηση που δημιουργήθηκε στην η-τάξη
  • πώς να ελέγχετε τον βαθμό σας στο βαθμολόγιο

 

 

Στην εργασία αυτή απαντάμε σε ...  ερωτήσεις κλειστού τύπου για να ρίξουμε μια πρώτη ματιά στις δυνατότητες της ηλεκτρονικής τάξης σε αυτόν τον τομέα. 

Έχετε:

  • απεριόριστο αριθμό επαναλήψεων και
  • άπειρο χρόνο.

Πριν απαντήσετε, ας κουβεντιάσουμε αυτές τις δύο ρυθμίσεις (απεριόριστες επαναλήψεις, άπειρος χρόνος).

Μπορείτε να ξεκινήσετε την άσκηση από τον παρακάτω σύνδεσμο. Μετά, παρακαλώ να ελέγξετε αν η βαθμολογία σας περάστηκε στο βαθμολόγιο.

3.1 Εργασία Υ5 (ΟΛΟΙ - 5%)

Απαντώ σε ερωτήσεις κατανόησης (άσκηση) και ελέγχω τον βαθμό μου στο βαθμολόγιο του "Η-τάξη μας ..."