Περιεχόμενα
Δημιουργώ εργασία και την ενσωματώνω στο βαθμολόγιο με παραδοτέο:
# online κείμενο απάντησης
# τροποποιημένο έγγραφο
________________
Υλικό ενότητας Δημιουργία εργασίας, ανάθεση και διόρθωσή της
Στο τέλος της ενότητας θα μπορείτε:
Στην η-τάξη μπορείτε να δημιουργήσετε εργασίες στις οποίες θα ζητάτε από τις μαθήτριες και τους μαθητές σας να σας τις παραδίδουν ηλεκτρονικά. Για να γίνει αυτό, πρέπει οι μαθητές/τριές σας να είναι εγγεγραμμένοι/ες στο μάθημα και να τους έχει ανατεθεί η εργασία. Τότε μπορούν να σας παραδώσουν την εργασία τους είτε υποβάλλοντας ένα ή περισσότερα αρχεία είτε υποβάλλοντας κείμενο που πληκτρολογούν (ή επικολλούν) στον κειμενογράφο της πλατφόρμας. Για να δημιουργήσετε μια νέα εργασία αρχικά θα πρέπει να ενεργοποιήσετε το εργαλείο Εργασίες: Αυτό δεν είναι απαραίτητο, αν το παραπάνω εργαλείο είναι μεταξύ αυτών που ενεργοποιήσατε μαζικά στην ενότητα 3.1.
Α. Δημιουργία εργασίας με παραδοτέο online κείμενο
Επιλέξτε το εργαλείο Εργασίες, το οποίο πλέον θα βρείτε αναπτύσσοντας το μενού Ενεργά εργαλεία. Στη συνέχεια πατήστε
Ατομική εργασία (9Α), αν θέλετε κάθε μαθητής/τρια να εκπονήσει την εργασία μόνος/η και να βαθμολογηθεί ξεχωριστά. Στην περίπτωση αυτή μπορείτε να αναθέσετε την εργασία σε όλους (9Α1) ή σε συγκεκριμένους (9Α2) μαθητές, ή σε ομάδα/ες χρηστών (9Α3), αν έχετε ορίσει ομάδες. Ομαδική εργασία (9Β), αν η εργασία εκπονηθεί ομαδικά και παραδοθεί από έναν εκπρόσωπο της ομάδας. Η ομάδα, ανάλογα με την ανάθεση, μπορεί να θεωρηθεί από την πλατφόρμα ότι αποτελείται από όλους τους χρήστες του μαθήματος ή συγκεκριμένους. Προτείνεται όμως για τις ομαδικές εργασίες να έχετε ορίσει ομάδες χρηστών με υπεύθυνο ομάδας που θα αναλάβει και την παράδοση της εργασίας που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη ομάδα (9Β3). Στην περίπτωση αυτή ο βαθμός που θα βάλετε θα περαστεί σε όλα τα μέλη της ομάδας. 10. Στο τέλος πατήστε
Θα δείτε μια προεπισκόπηση της εργασίας σας
Προσθήκη εργασίας σε ενότηταΜεταβείτε στην ενότητα που σχετίζεται με το αντικείμενο της εργασίας και εισάγετε την εργασία στην ενότητα, επιλέγοντας το γρανάζι (1) κι έπειτα "Προσθήκη εργασίας" (2).
Εντοπίζετε την εργασία, την επιλέγετε τσεκάροντας το κουτάκι στη στήλη Επιλογή
και στη συνέχεια πατάτε
Οι μαθητές/τριες από τη μεριά τους μελετούν το υλικό της ενότητας, βλέποντας και την εκφώνηση της εργασίας που ακολουθεί. Όταν επιλέξουν τον σύνδεσμο της εργασίας
όπου απαντούν στην εργασία γράφοντας στον κειμενογράφο (4). Μπορούν προαιρετικά να γράψουν και κάποιο σχόλιο προς εσάς (5). Για να βοηθηθούν, έχουν και πάλι πιο πάνω την εκφώνηση της εργασίας (1), μπορούν να ακολουθήσουν τυχόν συνδέσμους (2) και επιπλέον εδώ μπορούν να προβάλουν ή/και να κατεβάσουν κάποιο συνημμένο αρχείο (3), αν επιλέξατε να βάλετε. Οι μαθητές/τριες μπορούν να παραδώσουν κείμενο εμπλουτισμένο με συνδέσμους (6), αλλά όχι και εικόνες (7). Αυτό επειδή οι εικόνες πρέπει πρώτα να ανέβουν στην πλατφόρμα και αυτό απαιτεί δικαίωμα εκπαιδευτικού. Τονίστε στα παιδιά ότι δεν πρέπει να καθυστερούν πολύ στην πληκτρολόγηση των απαντήσεων, γιατί μπορεί πατώντας υποβολή να διαπιστώσουν πως εν τω μεταξύ η πλατφόρμα τους έχει αποσυνδέσει και πως έχασαν ό,τι είχαν γράψει νωρίτερα.
Τη επόμενη φορά που θα επιλέξετε το εργαλείο Εργασίες, θα δείτε συνολικά τις εργασίες σας, βλέποντας σε καθεμιά τον αριθμό των υποβολών που έχουν γίνει και πόσες δεν έχουν ακόμα βαθμολογηθεί.
Επιλέγοντας το όνομα-σύνδεσμο της εργασίας μεταβαίνετε στο περιβάλλον διόρθωσης των εργασιών που έχουν υποβληθεί:
Μπορείτε να προβάλετε την εργασία (1), στη συνέχεια να την βαθμολογήσετε (2) και να καταχωρίσετε την βαθμολογία (3). Προτείνεται να καταχωρίζετε τη βαθμολογία για κάθε μαθητή/τρια ξεχωριστά και να μην περιμένετε να διορθώσετε όλες τις εργασίες πριν την καταχώριση. Μπορείτε να διαγράψετε την εργασία και να ζητήσετε εκ νέου υποβολή (5) ή να δώσετε επιπλέον ανατροφοδότηση, επιλέγοντας το μολυβάκι (4) ...
... όπου μπορείτε να προσθέσετε σχόλια για τις απαντήσεις ή/και συνημμένο αρχείο (π.χ. το παραδοτέο διορθωμένο με σχόλια/ επισημάνσεις) πριν την Καταχώρηση αλλαγών.
Β. Δημιουργία εργασίας με παραδοτέο ένα ή περισσότερα αρχεία
Επιλέγετε και πάλι το εργαλείο Εργασίες, στη συνέχεια και συμπληρώνετε την φόρμα ακολουθώντας τα ίδια βήματα, με μόνη αλλαγή ότι στον Τύπο υποβολής (6) επιλέγετε Αρχείο ή Αρχεία και ορίζετε τον μέγιστο αριθμό τους:
Σε αυτόν τον τύπο υποβολής, μπορεί το αρχείο που ζητάτε να υποβληθεί να είναι:
Οι εργασίες με παραδοτέο ένα ή περισσότερα αρχεία είναι το καταλληλότερο είδος για να αντικαταστήσει την αποστολή και παραλαβή ασκήσεων με email, sms, messenger, viber κ.ά. Τονίζεται εδώ, ότι η διακίνηση εργασιών με έγγραφα ως συνημμένα μηνυμάτων στην η-τάξη είναι απαγορευτική, καθώς αυτά τα αρχεία (σε αντίθεση με τα αρχεία των εργασιών) καταναλώνουν τον διαθέσιμο χώρο ενός μαθήματος, που είναι 150 - 250MB.
Τα συνεργατικά μας μαθήματα είναι όλα Ανοιχτά με εγγραφή, άρα κατάλληλα για ανάθεση εργασιών. Αν κάποιο άλλο μάθημά σας είναι Ανοιχτό, τότε δε μπορείτε σε αυτό το μάθημα να αναθέσετε εργασίες, καθώς δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες. Προκειμένου να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο Εργασίες στο μάθημα αυτό, θα πρέπει πρώτα να μεταβείτε στις ρυθμίσεις του μαθήματος (2) να το μετατρέψετε σε "Ανοιχτό με εγγραφή" (3) και να πατήσετε Υποβολή (4). Καλή επιτυχία στη συγγραφή, ανάθεση και διόρθωση των εργασιών στα μαθήματά σας!
Αναφορές - Ευχαριστίες Το υλικό αυτής της ενότητας γράφτηκε για τις ανάγκες του σεμιναρίου του 2ου ΓΕΛ Ξάνθης «η-τάξη μας: Ενδοσχολική επιμόρφωση 2ου ΓΕΛ Ξάνθης για τη χρήση της πλατφόρμας "η-τάξη" ως ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης». Στη συνέχεια εμπλουτίστηκε σημαντικά για το σεμινάριο «Ι. Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού - Εργαλεία επικοινωνίας» της σειράς σεμιναρίων του eTwinning και συγχωνεύτηκε στην αντίστοιχη δραστηριότητα. Διορθώσεις στο κείμενο έγιναν από τις συναδέλφους Πολυζώη Γεωργία ΠΕ70/ΠΕ02 M.Ed. και Ρώσσιου Ελένη ΠΕ03/ΠΕ86 Ph.D.
|