Ενότητα 3.3: Εργασίες πρώτης συνεδρίας ή/και μεταξύ 1ης και 2ης συνεδρίας (μέρος 3ο)

Περιεχόμενα

Συμπληρώνω τους διδάσκοντες και τις διδάσκουσες στις πληροφορίες του μαθήματος (αλφαβητικά)

Συμπληρώνω τους διδάσκοντες και τις διδάσκουσες στις ρυθμίσεις του μαθήματος (αλφαβητικά)

Δημιουργώ ενότητες ή κεφάλαια ή παραγράφους στο μάθημα που είμαι υπεύθυνος/η

Δημιουργώ ενότητα με τον τίτλο του project μου στο μάθημα

Δημιουργώ φακέλους εγγράφων για κάθε ενότητα/κεφάλαιο/παράγραφο στο μάθημα που είμαι υπεύθυνος/η

Δημιουργώ φάκελο εγγράφων με τον τίτλο του project μου

Κατεβάζω, τροποποιώ, ανεβάζω εργασία (μέσα από τη διαδικασία παράδοσης)

____________________

 

Εργασία Υ8 (Υπεύθυνος/η - 5%):

Συμπληρώνω τους διδάσκοντες και τις διδάσκουσες στις πληροφορίες του μαθήματος (αλφαβητικά)

 

Στο τέλος της εργασίας θα γνωρίζετε ...

  • πώς να προσθέτετε νέα κατηγορία στις πληροφορίες του μαθήματός σας
  • πώς να κάνετε ορατή στην κεντρική σελίδα του μαθήματός σας μια υπάρχουσα πληροφορία 
  • πώς να τροποποιείτε υπάρχουσα κατηγορία στις πληροφορίες του μαθήματός σας

 

 

1. Από το χαρτοφυλλάκιο μπαίνουμε στο μάθημα για το οποίο είμαστε υπεύθυνοι/ες και έχουμε μπροστά μας την περιγραφή του μαθήματός μας. Στα αριστερά, στα Ενεργά εργαλεία του μαθήματος, επιλέγουμε Πληροφορίες (1). Βλέπουμε τις κατηγορίες πληροφοριών που έχουν ήδη προστεθεί από τον admin σε όλα τα ηλ. μαθήματα του σχολείου (Άδεια χρήσης και Διδάσκοντες). Μπορούμε να δημιουργήσουμε/προσθέσουμε νέα κατηγορία (2) ή να τροποποιήσουμε μια υπάρχουσα (3).

2. Αν επιλέξουμε να δημιουργήσουμε νέα πληροφορία, ανοίγει ένας κειμενογράφος όπου συμπληρώνουμε το Περιεχόμενο της πληροφορίας που θέλουμε, αφού πιο πάνω συμπληρώσουμε τον Τίτλο της και επιλέξουμε τον Τύπο της πληροφορίας (Περιεχόμενο μαθήματος, Μαθησιακοί στόχοι κ.λπ.)

3. Αν επιλέξουμε να τροποποιήσουμε την πληροφορία πατώντας στο γρανάζι της, βλέπουμε τις επιλογές: α) Επεξεργασία, β) Εμφάνιση στην κεντρική σελίδα του μαθήματος και γ) Διαγραφή

4. Στην εργασία αυτή πρέπει:

α) να κάνετε ορατή την πληροφορία "Άδεια χρήσης" στην κεντρική σελίδα του μαθήματος και

β) να ενημερώσετε την πληροφορία "Διδάσκοντες" με τους/τις φετινούς διδάσκοντες/ουσες του μαθήματος στο οποίο είστε υπεύθυνος/η, αλφαβητικά όπως στο παράδειγμα παρακάτω (μην παραλείψετε στο τέλος να πατήστε Αποθήκευση):

5. Αν μισείτε την πληκτρολόγηση, υπάρχει στα έγγραφα ένα αρχείο Word με τους διδάσκοντες και τις διδάσκουσες ανά μάθημα (είναι αντιγραφή από το Excel και τα κεφαλαία έχουν μετατραπεί σε πεζά). Εκεί μπορείτε να αντιγράψτε τα ονοματεπώνυμα των συναδέλφων και να τα επικολλήσετε όπου χρειάζεται σε αυτήν και στην επόμενη εργασία. Πληκτρολογήστε ή ακολουθήστε τα επόμενα αριθμημένα βήματα:

Έγγραφα

Φάκελος  ενότητας 3

Διδάσκοντες πεζά στα έγγραφα

Διδάσκοντες σε Word πεζά

... και επικολλήστε ([ctrl]+V στους κειμενογράφους!).

 

 

 

Εργασία Υ9 (Υπεύθυνος/η - 5%):

Συμπληρώνω τους διδάσκοντες και τις διδάσκουσες στις ρυθμίσεις του μαθήματος (αλφαβητικά)

 

Στο τέλος της εργασίας θα γνωρίζετε ...

  • πώς να προσθέτετε τα ονόματα συναδέλφων/συνεργατών στις ρυθμίσεις του μαθήματός σας

 

 

1. Από το χαρτοφυλλάκιο μπαίνουμε στο μάθημα για το οποίο είμαστε υπεύθυνοι/ες και επιλέγουμε Διαχείριση μαθήματος (1) και Ρυθμίσεις (2).

Διαχείριση μαθήματος - ρυθμίσεις

Εναλλακτικά μπορούμε από το χαρτοφυλάκιό μας να μεταβούμε στις ρυθμίσεις οποιουδήποτε από τα μαθήματα στα οποία έχουμε το δικαίωμα εκπαιδευτικού, αν επιλέξουμε το κουμπί ρυθμίσεων (κλειδί) δεξιά από το όνομα του μαθήματος και των εκπαιδευτικών του.

Ρυθμίσεις - κλειδί

2. Στο πάνω μέρος της οθόνης των ρυθμίσεων, στο πεδίο "Εκπαιδευτικοί" εμφανίζεται μόνο το όνομα του εκπαιδευτικού που δημιούργησε το μάθημα.

Οθόνη ρυθμίσεων μαθήματος

3. Διαγράφουμε το όνομα που είναι γραμμένο με κεφαλαία (1) και πληκτρολογούμε με πεζά ή επικολλούμε (βλέπε προηγούμενη εργασία Υ8) τα ονόματα των εκπαιδευτικών (αλφαβητικά) που διδάσκουν φέτος το μάθημα (2), χωρισμένα με κόμμα ...

Ρυθμίσεις - Εκπαιδευτικοί 1

Ρυθμίσεις - Εκπαιδευτικοί 2

... και στο τέλος κάνουμε κλικ/ταπ στο κουμπί "Υποβολή" . Τα μαθήματα στα οποία έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εμφανίζονται πια στη λίστα των μαθημάτων του σχολείου μαζί με τα ονόματα των εκπαιδευτικών που τα διδάσκουν

Εμφάνιση εκπαιδευτικών στη λίστα μαθημάτων

 

 

 

Εργασία Υ10 (Υπεύθυνος/η - 5%):

Δημιουργώ ενότητες ή κεφάλαια ή παραγράφους στο μάθημα που είμαι υπεύθυνος/η

Εργασία Υ10.1 (Διδάσκων/ουσα ΕΡΕ - 5%):

Δημιουργώ ενότητα με τον τίτλο του project μου στο μάθημα

Στο τέλος της εργασίας θα γνωρίζετε ...

  • πώς να προσθέτετε διδακτικές ενότητες (ανά κεφάλαιο. παράγραφο ή διδ. ώρα) και να τις αποκρύπτετε/εμφανίζετε κατά βούληση

 

 

1. Από το χαρτοφυλλάκιο μπαίνουμε στο μάθημα για το οποίο είμαστε υπεύθυνοι/ες και επιλέγουμε Προσθήκη Ενότητας (το ταμπελάκι εμφανίζεται όταν μεταφέρουμε το βελάκι του ποντικιού πάνω από τον πράσινο σταυρό, στον οποίο και κάνουμε κλικ).

Προσθήκη ενότητας

2. Στην οθόνη που εμφανίζεται συμπληρώνουμε τον Τίτλο της ενότητας και την Σύντομη περιγραφή της (τουλάχιστον) και πατάμε "Υποβολή"

Στοιχεία ενότητας 2

  • Οι ενότητες μετακινούνται πάνω - κάτω με τα αντίστοιχα βέλη, ώστε να εμφανίζονται με τη σειρά που επιθυμούμε, αλλά οι αντίστοιχοι φάκελοι υλικού στα έγγραφα εμφανίζονται με αλφαβητική ή αύξουσα αριθμητική σειρά. Για τον λόγο αυτό προτείνεται στον τίτλο των ενοτήτων και των αντίστοιχων φακέλων να έχουμε και αρίθμηση (δική μας ή των παραγράφων του σχολικού βιβλίου).
  • Επίσης προτείνεται να συμπεριλάβουμε στην σύντομη περιγραφή α) μια μικρή (σε ανάλυση) εικόνα σχετική με την ενότητα και β) τα περιεχόμενα της ενότητας. Δεν πρέπει να το παρακάνουμε όμως, γιατί η σύντομη περιγραφή της ενότητας φαίνεται είτε είμαστε εκτός ενότητας είτε εισέλθουμε σε αυτήν. Αυτό σημαίνει ότι οι σύντομες περιγραφές όλων των ενοτήτων φορτώνονται κάθε φορά που μπαίνουμε ή επιστρέφουμε στην αρχική σελίδα του μαθήματός μας, πράγμα που "κοστίζει" σε χρόνο και ίσως χρεώνει δεδομένα στη φορητή συσκευή μας.

3. Μπορείτε να αποκρύψετε από μαθητές/τριες κάποια ενότητα με χρήσιμες πληροφορίες και υλικό για τις επόμενες ενότητες. Στην σύντομη περιγραφή μπορείτε π.χ να έχετε την πρόταση του Π.Ι. για την διαχείριση του χρόνου ...

Κρυφή ενότητα - βασικές οδηγίες

... και στο εσωτερικό της κρυφής ενότητας να έχετε τις αναλυτικές οδηγίες ή κάτι που θέλετε να προβληθεί αποκλειστικά από εσάς στην τάξη:

Κρυφή ενότητα - αναλυτικές οδηγίες

4. Σε αυτή την (πολύ σημαντική) εργασία πρέπει να δημιουργήσετε μία ενότητα για κάθε παράγραφο της ύλης του μαθήματός σας, όπως αυτή έχει δημοσιευτεί για το τρέχον σχολικό έτος. Προτείνεται να ανοίξετε σε διπλανό παράθυρο την ύλη και να εκτελέσετε όσες φορές χρειαστεί την ακολουθία ενεργειών: Αντίγραφή τίτλου - Προσθήκη ενότητας - επικόλληση τίτλου - Υποβολή, με την σειρά και μεεπιπλέον δική σας αρίθμηση, αν δεν υπάρχει.

Καλή επιτυχία!

Οδηγίες διδασκαλίας μαθημάτων Λυκείου από esos.gr
Οδηγίες διδασκαλίας μαθημάτων Λυκείου από ΥΠ.ΠΑΙ.Θ.
Οδηγίες διδασκαλίας μαθημάτων Λυκείου από EDU.KLIMAKA.GR

Εργασία Υ11 (Υπεύθυνος/η - 5%):

Δημιουργώ φακέλους εγγράφων (με α/α) για κάθε ενότητα/κεφάλαιο/παράγραφο στο μάθημα που είμαι υπεύθυνος/η

Εργασία Υ11.1 (Διδάσκων/ουσα ΕΡΕ - 5%):

Δημιουργώ φάκελο εγγράφων με τον τίτλο του project μου

Στο τέλος της εργασίας θα γνωρίζετε ...

  • πώς να δημιουργείτε φακέλους εγγράφων (με α/α) για κάθε ενότητα/κεφάλαιο/παράγραφο στο μάθημα που είστε υπεύθυνος/η και να τις αποκρύπτετε/εμφανίζετε κατά βούληση

 

 

1. Από το χαρτοφυλλάκιο μπαίνουμε στο μάθημα για το οποίο είμαστε υπεύθυνοι/ες και από τα Ενεργά Εργαλεία επιλέγουμε Έγγραφα.

Έγγραφα 0

2. Στην οθόνη που εμφανίζεται η βασική επιλογή είναι Ανέβασμα Εγγράφου (1), αλλά θα την δούμε αργότερα. Υπάρχουν επίσης η Δημιουργία Εγγράφου (2), η Δημιουργία καταλόγου (φακέλου) εγγράφων (3) και τέλος ένα γρανάζι (4) που όταν το πατάμε εμφανίζονται δύο επιλογές: α) σύνδεση με εξωτερικό έγγραφο μέσω URL και β) επισκόπηση του χώρου αποθήκευσης εγγράφων (αρχικά 200MB  και 500MB μετά από την προσθήκη εγγράφων και χρηστών). Εμείς επιλέγουμε Δημιουργία καταλόγου (φακέλου) εγγράφων (3) , έχοντας σε διπλανό παράθυρο ανοιχτή την εγκύκλιο ή το ΦΕΚ για την διδακτέα ύλη.

Έγγραφα 1

3. Στην οθόνη που ανοίγει εισάγουμε τον τίτλο του καταλόγου εγγράφων (με πληκτρολόγηση ή επικόλληση) (1) και πατάμε Δημιουργία (2).

Επικόλληση τίτλου καταλόγου εγγράφων

4. Αργότερα (μετά τη δημιουργία του καταλόγου), από το γρανάζι μπορούμε να επεξεργαστούμε τον φάκελο με τις εικονιζόμενες επιλογές:

Επιλογές επεξεργασίας καταλόγου

Με την Επεξεργασία μπορούμε να προσθέσουμε σύντομη περιγραφή που θα εμφανίζεται κάτω από τον τίτλο του καταλόγου. Η Μετακίνηση δεν αλλάζει τη σειρά των φακέλων (αυτό γίνεται αυτόματα: πρώτα οι τίτλοι με αριθμό και μετά με κείμενο, αλφαβητικά), αλλά μετακινεί τον φάκελο μέσα σε/έξω από άλλο φάκελο. Χρήσιμη είναι η απόκρυψη (από τα μάτια των μαθητών/τριών) του φακέλου.

4. Σε αυτή την (επίσης πολύ σημαντική) εργασία πρέπει να δημιουργήσετε έναν κατάλογο για κάθε παράγραφο της ύλης του μαθήματός σας, όπως αυτή έχει δημοσιευτεί για το τρέχον σχολικό έτος. Προτείνεται να ανοίξετε σε διπλανό παράθυρο την ύλη και να εκτελέσετε όσες φορές χρειαστεί την ακολουθία ενεργειών: Αντίγραφή τίτλου - Δημιουργία καταλόγου - επικόλληση τίτλου - Υποβολή, με την σειρά και με επιπλέον δική σας αρίθμηση, αν δεν υπάρχει. Φυσικά μπορείτε να δημιουργήσετε και επιπλέον καταλόγους, αν το κρίνετε χρήσιμο, όπως π.χ. κατάλογο με τα αρχεία που αφορούν την ύλη, το σχολικό εγχειρίδιο σε ηλ. μορφή κ.λπ.

Καλή επιτυχία!

Εργασία Υ12 (ΟΛΟΙ - 5%): Παράδοση εγγράφου

Κατεβάζω, τροποποιώ, ανεβάζω εργασία (μέσα από τη διαδικασία παράδοσης)

Κατεβάστε το αρχείο Word στον Η/Υ σας, ανοίξτε το και ακολουθήστε τις οδηγίες. Αν το ανοίξετε με Libre Office, μετά την τροποποίηση να κάνετε την αποθήκευση ως έγγραφο .doc ή .docx (όχι ως .odt).

Καλή επιτυχία!