Δημιουργώ άσκηση (με διάφορα είδη ερωτήσεων) και την ενσωματώνω στο βαθμολόγιο
________________
Υλικό ενότητας
Δημιουργία άσκησης και εισαγωγή ερωτήσεων
Στο τέλος της ενότητας θα μπορείτε:
να δημιουργείτε άσκηση
να εισάγετε στη άσκηση ερωτήσεις που δημιουργήσατε παλαιότερα ή να δημιουργείτε και να εισάγετε στην άσκηση νέες ερωτήσεις τύπου:
- Σωστό / Λάθος
- Πολλαπλής επιλογής, με Μοναδική ή Πολλαπλές (σωστές) Απαντήσεις
- Συμπλήρωσης Κενών
- Αντιστοίχισης (Ταίριασμα)
- Ελεύθερου Κειμένου
Α. Δημιουργία άσκησης
Αν το εργαλείο Ασκήσειςδεν είναι ενεργοποιημένο, το εντοπίζετε στα Ανενεργά εργαλεία, το επιλέγετε και το ενεργοποιείτε από το γκρι checkbox δεξιά από το όνομά του. Όταν αυτό πρασινίσει, οι Ασκήσεις θα εμφανίζονται πια στα ενεργά εργαλεία.
Αυτό δεν είναι απαραίτητο, αν το παραπάνω εργαλείο είναι μεταξύ αυτών που ενεργοποιήσατε μαζικά στην ενότητα 3.1.
Στη συνέχεια, έχετε τρεις επιλογές:
Νέα Άσκηση (δημιουργία άσκησης)
Κατηγορίες ερωτήσεων (ορίζετε κατηγορίες για τις ερωτήσεις σας, π.χ. την περιοχή της ύλης που αναφέρεται κάθε ερώτηση, ώστε να μπορείτε αργότερα να επιλέγετε τυχαία ανά κατηγορία)
Τράπεζα ερωτήσεων [για α) δημιουργία ερώτησης, όπως θα περιγραφεί παρακάτω, χωρίς αρχικά να εντάσσεται η ερώτηση σε άσκηση ή β) αντιγραφή όλης της τράπεζας σε άλλο μάθημά μας]
Επιλέγετε το κουμπί Νέα Άσκηση και στη συνέχεια συμπληρώνετε τα χαρακτηριστικά της άσκησης που απεικονίζονται παρακάτω:
Συμπληρώνετε το όνομα της άσκησης, ώστε αυτή να ταξινομηθεί σωστά και να εντοπίζεται εύκολα μεταξύ των άλλων ασκήσεων. Στο αντίστοιχο εργαλείο, οι ασκήσεις εμφανίζονται στη σειρά, πρώτα όσες έχουν όνομα που αρχίζει από αριθμό και μετά αλφαβητικά οι υπόλοιπες.
Συμπληρώνετε προαιρετικά την περιγραφή της άσκησης (προτείνεται). Όταν προσθέσετε την άσκηση στην ενότητα, φαίνεται και η περιγραφή της (έτσι δεν απαιτείται εισαγωγή κειμένου για επιπλέον οδηγίες).
Επιλέγετε αν θα εμφανίζονται όλες οι ερωτήσεις σε μια κυλιόμενη σελίδα ή μία ανά σελίδα (προτείνεται).
Ορίζετε (προαιρετικά) ημερομηνία / ώρα έναρξης (4α) και λήξης (4β). Η ημερομηνία λήξης σημειώνεται με μια κουκίδα στο ημερολόγιο όσων έχουν ως ανάθεση την άσκηση (βλέπε παρακάτω αριθμ. 11).
Ορίζετε αν επιτρέπεται η προσωρινή αποθήκευση (σε συνδυασμό με το 12 μπορεί να σώσει μαθητές/τριες που έχουν κακές συνδέσεις).
Ορίζετε το χρόνο που θα έχουν στη διάθεσή τους τα παιδιά για να ολοκληρώσουν την άσκηση.
Ορίζετε τον αριθμό προσπαθειών που θα έχουν στη διάθεσή τους τα παιδιά. Μία μόνο προσπάθεια, ακόμη και με το 12 ενεργοποιημένο είναι μόνο για άριστα εκπαιδευμένα παιδιά (αλλιώς θα αναγκαστείτε να αναθέσετε εκ νέου την άσκηση ...).
Επιλέγετε Απενεργοποίηση (8α) αν θα απαντηθεί το σύνολο των ερωτήσεων με τη σειρά που τις βάλατε. Επιλέγετε Ενεργοποίηση (8β) για να εμφανίζονται οι ερωτήσεις σας με τυχαία σειρά. Σε αυτή την περίπτωση μπορείτε επιπλέον να ορίσετε τον αριθμό των ερωτήσεων που θα επιλέγονται τυχαία, από τη δεξαμενή ερωτήσεων της άσκησης (βλέπε παράδειγμα παρακάτω στην Παιδαγωγική Αξιοποίηση).
Επιλέγετε εμφάνιση των απαντήσεων στο τέλος της άσκησης (προτείνεται & με αναλυτική ανατροφοδότηση) ή απόκρυψή τους.
Επιλέγετε εμφάνιση της βαθμολογίας στο τέλος της άσκησης (προτείνεται, για να υπάρχει έλεγχος/σύγκριση με το βαθμό που περάστηκε στο βαθμολόγιο) ή απόκρυψή της.
Διαλέγετε σε ποιους θα ανατεθεί η άσκηση. Συνήθως αναθέτουμε την άσκηση σε όλους τους μαθητές, αλλά υπάρχει και η δυνατότητα να αναθέτουμε ατομικά ή ανά ομάδες. Σε συνεργατικά μαθήματα, μπορεί ο κάθε εκπαιδευτικός να αναθέσει την άσκηση στα τμήματά του, αν έχουν οριστεί σαν ομάδες.
Ενεργοποιείτε τη (νέα) δυνατότητα να συνεχίσει την προσπάθειά του ο χρήστης, σε περίπτωση που αυτή διακόπηκε βίαια (σφάλμα σύνδεσης/χειρισμού) και ορίζετε το χρονικό περιθώριο "χάριτος" σε λεπτά της ώρας.
Παρακάτω, στον Έλεγχο πρόσβασης, μπορείτε να ορίσετε συνθηματικό το οποίο πρέπει να γνωρίζει ο χρήστης για να εκτελέσει την άσκηση. Γενικά δεν προτείνεται, αλλά μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε αντί του ορισμού χρόνου έναρξης/λήξης, ώστε να ανακοινώσετε το συνθηματικό και να εκτελεστεί η άσκηση όποτε θέλετε, π.χ. όταν μπείτε με το τμήμα σας στο εργαστήριο Η/Υ (ΣΕΠΕΗΥ).
Όταν τελειώσετε με τις ρυθμίσεις της άσκησης, πατάτε , αν πρόκειται για νέα άσκηση ή , αν επεξεργαστήκατε παλαιότερη άσκηση. Η επεξεργασία/τροποποίηση των στοιχείων μια άσκησης γίνεται από το μολυβάκι (13), αφού την εντοπίσουμε στις Ασκήσεις και την επιλέξουμε.
Β. Εισαγωγή ερωτήσεων σε άσκηση
Η εισαγωγή ερωτήσεων σε μια άσκηση μπορεί να γίνει με τρεις τρόπους:
εισαγωγή ερωτήσεων που δημιουργήσαμε παλαιότερα σε άλλες ασκήσεις
τυχαία επιλογή ενός αριθμού ερωτήσεων με βάση την κατηγορία και τη δυσκολία τους
δημιουργία νέων ερωτήσεων
Β1. Στην πρώτη περίπτωση, πατώντας το κουμπί επιλέγουμε ερωτήσεις μέσα από μια τράπεζα που η πλατφόρμα έχει δημιουργήσει εν αγνοία μας, αποθηκεύοντας τις ερωτήσεις που έχουμε δημιουργήσει νωρίτερα στο συγκεκριμένο μάθημα. Αν δεν έχετε εμπειρία στη δημιουργία ασκήσεων/ερωτήσεων, προχωρήστε παρακάτω στην περίπτωση Β3.
Οι ερωτήσεις είναι αυτόνομες οντότητες και μπορούν να εμπεριέχονται στο "κέλυφος" μιας ή περισσοτέρων ασκήσεων. Ένα σύνολο ερωτήσεων μπορεί να μεταφερθεί σε άλλο μάθημά μας α) μέσω της μεταφοράς "κλώνου" της άσκησης που τις περιέχει από μάθημα σε μάθημα ή β) μέσω της αντιγραφής όλης της τράπεζας ερωτήσεων σε άλλο μάθημα. Αυτές οι ερωτήσεις ανεξαρτητοποιούνται από τις αρχικές. Όμως ...
... η τροποποίηση μιας τέτοιας ερώτησης (από την τράπεζα) για τις ανάγκες της νέας άσκησης (ή μιας άσκησης-κλώνου) στο ίδιο μάθημα, επηρεάζουν και τις υπόλοιπες μητρικές ασκήσεις που περιέχουν την ερώτηση αυτή. Έτσι αλλοιώνεται η φυσιογνωμία της αρχικής άσκησης ή ακόμα και η ορθότητα της βαθμολόγησής της. Το ζήτημα είναι σοβαρό σε συνεργατικά μαθήματα, όπου περισσότεροι του ενός συνάδελφοι διαχειρίζονται το ίδιο μάθημα, τις ασκήσεις και τις ερωτήσεις του. Ευτυχώς η πλατφόρμα μας προφυλάσσει από κακοτοπιές, ζητώντας επιβεβαίωση μιας τέτοιας ενέργειας:
... όπου το φρόνιμο είναι να επιλέξουμε τη δεύτερη επιλογή: "μόνο στην τρέχουσα άσκηση"
Β2. Στη δεύτερη περίπτωση, πατώντας το κουμπί αφήνουμε την πλατφόρμα να επιλέξει ερωτήσεις για εμάς. Αυτό γίνεται μέσα από την τράπεζα ερωτήσεων που έχουμε δημιουργήσει νωρίτερα στο συγκεκριμένο μάθημα, αφού ορίσουμε τον επιθυμητό αριθμό τους, τη δυσκολία και την κατηγορία.
Β3. Παρακάτω θα αναλύσουμε την τρίτη περίπτωση, αυτή της δημιουργίας νέων ερωτήσεων.
Κάθε φορά που προσθέτουμε νέες ερωτήσεις σε μια άσκηση, επιλέγουμε .
Στη συνέχεια, σε πρώτη φάση, δίνουμε τα στοιχεία της ερώτησης:
Κατηγορία (αν έχουμε ορίσει κατηγορίες (βλέπε παραπάνω στο Α).
Εκφώνηση.
Προαιρετικό σχόλιο, εικόνα, σύνδεσμο κ.λπ. Προσοχή: αν ο σύνδεσμος είναι απαραίτητος για την απάντηση, ρυθμίστε τον για άνοιγμα σε νέο παράθυρο και υπολογίστε το χρόνο που χρειάζεται για τη μελέτη του.
Βαθμός δυσκολίας.
Προσθέτουμε, αν θέλουμε, εικόνα (εμφανίζεται κάτω από το σχόλιο). Εδώ μπορούμε να επιλέξουμε εικόνα που δεν την έχουμε ανεβάσει νωρίτερα στα έγγραφα.
Ορίζουμε τύπο απάντησης. Τα πρώτα 5 είδη (6α-6ε) είναι κλειστού τύπου και βαθμολογούνται αυτόματα. Το 6στ όχι.
Για την εισαγωγή μαθηματικών συμβόλων στην εκφώνηση, στο σχόλιο, στις πιθανές απαντήσεις και στην ανατροφοδότηση, χρησιμοποιούμε τη δομή: \(κώδικας LaTeX\) για τοποθέτηση "in line", π,χ. \(x_{1,2}=\frac{-\beta\pm\sqrt\Delta}{2\alpha}\) , ενώ η δομή \[κώδικας LaTeX\] δίνει τοποθέτηση "display" , π.χ. \[x_{1,2}=\frac{-\beta\pm\sqrt\Delta}{2\alpha}\]
Πατάμε και σε δεύτερη φάση συνεχίζουμε τη συγγραφή της βαθμολόγησης/ ανατροφοδότησης της ερώτησης, ανάλογα με το είδος της (μόνο για τα είδη ερωτήσεων 6α-6ε, που βαθμολογούνται αυτόματα):
6α/β. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, με Μοναδική ή Πολλαπλές (σωστές) Απαντήσεις
Η εκφώνηση φαίνεται στο πάνω μέρος. Αν δε μας αρέσει κάτι, τώρα είναι καλή στιγμή να το αλλάξουμε.
Από κάτω ανοίγουν οι ρυθμίσεις της βαθμολόγησης και της ανατροφοδότησης:
Ορίζουμε τον αριθμό των δυνατών απαντήσεων (αρχικά είναι 2).
Γράφουμε τις πιθανές απαντήσεις.
Ορίζουμε ποια (6α)/ποιες (6β) είναι σωστές.
Ορίζουμε τη βαθμολογία της σωστής (μη το ξεχάσετε!). Στην περίπτωση πολλών σωστών απαντήσεων, μοιράζουμε τη βαθμολογία ισόποσα (αν χρειαστούν δεκαδικά, θυμηθείτε ότι η υποδιαστολή μπαίνει με τελεία). Στις λανθασμένες απαντήσεις μπορεί να μπει αρνητική βαθμολογία (δεν προτείνεται).
Γράφουμε την ανατροφοδότηση στη σωστή και στις λανθασμένες απαντήσεις. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει δικαιολόγηση και ενθάρρυνση!
Πατάμε για να αποθηκευτούν όσα γράψαμε και επιστρέφουμε στο περιβάλλον της άσκησης. Αν θέλουμε τροποποίηση στην εκφώνηση επιλέγουμε στην παραπάνω εικόνα το μολυβάκι (6), όχι όμως πριν αποθηκευτούν όσα γράψαμε πατώντας Δημιουργία. Η επιστροφή από το περιβάλλον της άσκησης στο περιβάλλον της ερώτησης γίνεται από το γνωστό γρανάζι (βλέπε 1 στην εικόνα κάτω), επιλέγοντας τροποποίηση. Από τα βελάκια δίπλα στο γρανάζι (2) μπορούμε να αλλάξουμε και τη σειρά των ερωτήσεων.
Ορίζουμε τον αριθμό των εγγραφών στη στήλη Α (1α) και στη στήλη Β (1β). Οι εγγραφές στη στήλη Β μπορεί να είναι περισσότερες ή λιγότερες από τη στήλη Α (το τονίζουμε στην περιγραφή της άσκησης).
Συμπληρώνουμε τις εγγραφές στις δύο στήλες (2α & 2β) με τη σειρά που θα τις βλέπουν οι μαθητές/τριες.
Ορίζουμε τη βαθμολογία κάθε σωστής αντιστοίχισης, μοιράζοντας τη βαθμολογία ισόποσα (αν χρειαστούν δεκαδικά, θυμηθείτε ότι η υποδιαστολή μπαίνει με τελεία).
Ορίζουμε (ΠΡΟΣΟΧΗ-ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ) την αντιστοιχία των εγγραφών στη στήλη Α (1,2,3, ...) με τις εγγραφές στη στήλη Β (A,B,C, ...).
Επιλέγουμε για αποθήκευση των ρυθμίσεων.
Αφού επιστρέψουμε από τη σελίδα της άσκησης στη σελίδα της ερώτησης (από το γρανάζι Γρανάζι 1.jpg-βλέπε παραπάνω στο 6α/β), επιλέγουμε το μολύβι για τροποποίηση της εκφώνησης.
6ε. Ερωτήσεις τύπου Σωστό / Λάθος
Η αρίθμηση είναι σε αντιστοιχία με τις οδηγίες στο 6α/β.
6στ. Ερωτήσεις Ελεύθερου Κειμένου
Πατώντας η συγγραφή της άσκησης ολοκληρώνεται (σε αντίθεση με τα πρώτα 5 είδη) και οδηγούμαστε στη σελίδα της άσκησης.
Αν και δύσκολο, είναι χρήσιμο να έχετε το ίδιο σύνολο βαθμολογίας σε όλες τις ερωτήσεις (τουλάχιστον κλειστού τύπου) που ετοιμάζετε, ώστε να τις χρησιμοποιείτε σε άλλες ασκήσεις χωρίς πολλές τροποποιήσεις (ακόμη και με τυχαία επιλογή τους).
Για κάθε άσκηση αξιολόγησης που ετοιμάζετε, κάνετε έναν κλώνο της για άλλη χρήση: α) εξατομικευμένη ανάθεση με τροποποιήσεις, β) μετατροπή σε άσκηση ερωτήσεων κατανόησης (βλέπε παρακάτω: Παιδαγωγική αξιοποίηση).
Μη στέλνετε τα παιδιά να ψάχνουν τις ασκήσεις τους στις Ασκήσεις (ούτε τα φυλλάδια στα Έγγραφα κ.λπ.). Βάλτε τις ασκήσεις σας μέσα στις ενότητες που αντιστοιχούν στο κεφάλαιο/παράγραφο/θεματική του μαθήματός σας, περιτριγυρισμένες από το υπόλοιπο υλικό (κείμενα, εικόνες, video). Για άμεση εκτέλεση της άσκησης, μπορείτε να στείλετε τον σύνδεσμο ή να τον κοινοποιήσετε στο chat του Webex ως εξής α) μεταβείτε στην αρχική σελίδα του μαθήματός σας, β) επιλέξτε το περιβάλλον μαθητή , γ) μεταβείτε στις Ασκήσεις, δ) επιλέξτε την άσκησή σας (θα αρχίσει να εκτελείται), ε) αντιγράψτε τη διεύθυνση Url αυτής της σελίδας και κοινοποιήστε τον. Με μια παρατήρηση όμως, γιατί τα μαθήματά μας δεν είναι ανοιχτά: τα παιδιά, πριν επιλέξουν τον ενεργό σύνδεσμο από το μήνυμά σας, πρέπει να έχουν ανοίξει τον φυλλομετρητή τους (browser) και να έχουν κάνει είσοδο στην πλατφόρμα (1). Και φυσικά, να είναι γραμμένα στο μάθημά σας και να τους έχει ανατεθεί η άσκηση! Μόνο τότε η άσκηση θα εκτελεστεί αυτόματα, σε νέα καρτέλα (2).
Δώστε στα παιδιά τη δυνατότητα να βλέπουν "τα κουκιά που μαζεύουν", εντάσσοντας τις ασκήσεις στο βαθμολόγιο. Θα γίνουν πιο υπεύθυνα.
Γ. Παιδαγωγική αξιοποίηση
Ασκήσεις που μαθαίνουν αντί να ελέγχουν ...
Στην ηλεκτρονική μας τάξη έχουμε πληθώρα εργαλείων διδασκαλίας και ελέγχου των γνώσεων που αποκτούν τα παιδιά της τάξης μας. Οι Ασκήσεις συνήθως χρησιμοποιούνται για το δεύτερο. Παρακάτω θα σας περιγράψουμε μια άλλη πρόταση για τη χρήση του εργαλείου των ασκήσεων, η οποία επικεντρώνεται περισσότερο στο να κάνει το παιδί να μάθει, παρά στο να το "εξετάσει".
Αν στην Άσκηση που ετοιμάσαμε ορίσουμε τον αριθμό των επαναλήψεων στο "1", έχουμε σκοπό να εξετάσουμε εφάπαξ τις γνώσεις του παιδιού στο συγκεκριμένο θέμα. Ταυτόχρονα, θέλοντας και μη, ελέγχουμε την αρτιότητα των χειρισμών του σε σχέση με την πλατφόρμα και την ποιότητα της σύνδεσής του. Αυτό σημαίνει πως, αν το παιδί κάνει λάθος χειρισμό και υποβάλει την άσκηση πριν τελειώσει ή αν διακοπεί η σύνδεσή του, θα έχουμε εσφαλμένη αξιολόγησή του και ο σκοπός μας δεν θα έχει επιτευχθεί. Το τελευταίο έχει αντιμετωπιστεί αρκετά επιτυχημένα, καθώς τελευταία έχει προστεθεί ως προεπιλογή στη δημιουργία των ασκήσεων και μια «δεύτερη ευκαιρία»:
Η ανησυχία μας στις περισσότερες επαναλήψεις είναι συνήθως ότι το παιδί θα «κλέψει» και στο μεταξύ θα αναζητήσει την απάντηση. Τότε όμως είναι που, έστω και με λάθος κίνητρο, ψάχνει στο υλικό του μαθήματος (ανοίγει το βιβλίο, επιστρέφει στο κείμενο/βίντεο που αναρτήσαμε) και με αυτόν τον τρόπο μαθαίνει.
Αν αλλάξουμε λοιπόν ρότα και θέσουμε ως σκοπό να προκαλέσουμε τη μεγαλύτερη δυνατή αλληλεπίδραση των παιδιών με το υλικό που αναρτήσαμε στην ενότητα του μαθήματος, τότε κρατάμε τις παλιές μας ασκήσεις για την τελική αξιολόγηση της ενότητας (παραγράφου/κεφαλαίου κ.λπ.). Παράλληλα δημιουργούμε «τα δίδυμα αδερφάκια» τους, για να ευνοήσουμε ένα περιβάλλον μάθησης. Τα βήματα είναι τα εξής:
Κάνουμε έναν κλώνο μιας άσκησης που είχε π.χ. 10 ερωτήσεις. Αφήνουμε την αρχική άσκηση για την τελική αξιολόγηση της ενότητας.
Κάνουμε παραλλαγές των ίδιων ερωτήσεων. Π.χ. μια ερώτηση Σ-Λ την κάνουμε και πολλαπλής επιλογής (με μία ή/και πολλές σωστές απαντήσεις) και συμπλήρωσης κενού (με σαφείς οδηγίες και χαλαρή ταυτοποίηση) και ταιριάσματος ή προσθέτουμε και άλλες δυσκολότερες. Έτσι έχουμε μια άσκηση με τριπλάσιο περίπου αριθμό ερωτήσεων.
Στις ρυθμίσεις της άσκησης ενεργοποιούμε τις Τυχαίες Ερωτήσεις και κάνουμε τικ στο κουτάκι «τυχαίες ερωτήσεις από το σύνολο». Στο πλαίσιο αλλάζουμε τον αριθμό των ερωτήσεων από 0 σε 10. Προσέχουμε τη μοριοδότηση των σωστών απαντήσεων: να είναι η ίδια για κάθε ερώτηση, ώστε να προκύπτει το σωστό άθροισμα μονάδων (20), ανεξάρτητα από την επιλογή των ερωτήσεων.
Δοκιμές στην τάξη έχουν δείξει ότι μερικά παιδιά προσπαθούν μερικές δεκάδες φορές μέχρι να πάρουν το πολυπόθητο (και άπιαστο αλλιώς) 20. Είναι σημαντικό να υπάρχει πλήρης αιτιολόγηση της σωστής απάντησης στην ανατροφοδότηση όλων των απαντήσεων. Έτσι αυξάνουμε τις πιθανότητες να επιτύχουμε την καλύτερη εμπέδωση της θεωρίας, καθώς φέρνουμε το παιδί σε επαφή με τη λογική της σωστής απάντησης, είτε απάντησε το ίδιο λανθασμένα, είτε (ακόμη και κατά λάθος) σωστά!
Αναθέτουμε την άσκηση στα παιδιά μας και την προσθέτουμε στο βαθμολόγιό τους, με μικρό, αλλά σημαντικό αθροιστικά ποσοστό για τέτοιου είδους ασκήσεις (αν και εξωτερικό κίνητρο, δεν κάνει κακό).
Η οδηγία μας προς τα παιδιά στην περιγραφή της άσκησης είναι: «Προσπαθήστε όσες φορές θέλετε, μέχρι να πάρετε το άριστα (20). Μπορείτε να επιστρέψετε στο κείμενο (βίντεο) και να δοκιμάσετε ξανά. Καλή επιτυχία!»
Καλή επιτυχία και σε εσάς, συνάδελφοι, στη δημιουργία και στο διαμοιρασμό των ασκήσεών σας!
Αναφορές - Ευχαριστίες
Το υλικό αυτής της ενότητας γράφτηκε για τις ανάγκες του σεμιναρίου του 2ου ΓΕΛ Ξάνθης «η-τάξη μας: Ενδοσχολική επιμόρφωση 2ου ΓΕΛ Ξάνθης για τη χρήση της πλατφόρμας "η-τάξη" ως ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης». Στη συνέχεια εμπλουτίστηκε σημαντικά για το σεμινάριο «Ι. Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού - Εργαλεία επικοινωνίας» της σειράς σεμιναρίων του eTwinning και συγχωνεύτηκε στην αντίστοιχη δραστηριότητα. Από τη δραστηριότητα αυτή προέρχεται και το video για την κατηγορία ερωτήσεων συμπλήρωσης κενού (6γ) από τη συνάδελφο Ιωσηφίδου Μαρία ΠΕ86. Διορθώσεις στο κείμενο έγιναν από τις συναδέλφους Πολυζώη Γεωργία ΠΕ70/ΠΕ02 M.Ed. και Ρώσσιου Ελένη ΠΕ03/ΠΕ86 Ph.D.
Επιβεβαίωση επανεκκίνησης επόμενης προσπάθειας
Με την επιλογή αυτή η επόμενη προσπάθεια στη Γραμμή Μάθησης δεν θα χρησιμοποιήσει τα αποθηκευμένα δεδομένα για συνέχεια από το σημείο που την αφήσατε την τελευταία φορά.
Ακυρώστε την επιλογή σας αν δεν επιθυμείτε να ξεκινήσετε από την αρχή την επόμενη προσπάθεια