από 4/3/25 έως 12/3/25
4/3/2025-12/3/2025: 2 ώρες ασύγχρονης μελέτης υλικού από τις/τους επιμορφούμενες/επιμορφούμενους.
Αγαπητές/αγαπητοί συναδέλφισσες/συνάδελφοι που επιλεγήκατε για το σεμινάριο,
Με email που λάβατε στις 4/3/2025, ενημερωθήκατε όσες/όσοι έχετε επιλεγεί στο βιωματικό εργαστηριακό επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα "Παιδαγωγική Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση", διάρκειας 10 ωρών.
Έχω δημιουργήσει σχετικό ηλεκτρονικό μάθημα στην πλατφόρμα EduSpace του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στη διεύθυνση https://eduspace.sch.gr/courses/EDUSEM148/, αλλά για διευκόλυνσή σας όλες οι απαραίτητες πληροφορίες περιλαμβάνονται και στο email που λάβατε.
Ακολουθούν πληροφορίες σχετικά με την 1η φάση του σεμιναρίου: τις 2 ώρες ασύγχρονης μελέτης υλικού από εσάς.
Το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο εισόδου, το οποίο είναι διαθέσιμο στον σύνδεσμο:
https://forms.gle/4rqUqV5GS4Wpe7ia6
Στη συνέχεια, παρακαλώ να μελετήσετε το παρακάτω υλικό:
*** Αρχή υλικού προς μελέτη ***
1) Τεχνητή Νοημοσύνη: Ο Νέος Σύμμαχος στην Εκπαίδευση
Σύνδεσμος: https://www.youtube.com/watch?v=DLcIjKkkRQ0&t=13518s
Το βίντεο της ομιλίας του Αριστείδη Βραχάτη με θέμα "Τεχνητή Νοημοσύνη: Ο Νέος Σύμμαχος στην Εκπαίδευση" στο 16th Conference on Informatics in Education 2024-Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση.
Στο αρχείο βίντεο η ομιλία ξεκινάει στο 3:45:19 (όπου και θα ξεκινήσει να παίζει αυτόματα το βίντεο με τον σύνδεσμο που σας δίνω) και τελειώνει στο 4:11:52 και ακολουθείται από απαντήσεις του ομιλητή σε ερωτήσεις του κοινού μέχρι το 4:17:30.
Ο Αριστείδης Βραχάτης είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου, με αντικείμενο: Τεχνητή Νοημοσύνη στη Μοντελοποίηση Πολύπλοκων Συστημάτων.
Περισσότερες πληροφορίες για το συνέδριο στο: http://events.di.ionio.gr/cie/index.php/el/
2) Μπορεί και πρέπει να ρυθμιστεί η Τεχνητή Νοημοσύνη; Θεμελιώδη ερωτήματα με αφορμή την πρώτη διεθνή Σύνοδο για το θέμα στο Παρίσι
Σύνδεσμος: https://www.ertnews.gr/dimosio-vima/arthrografia/mporei-kai-prepei-na-rythmistei-i-texniti-noimosyni-themeliodi-erotimata-me-aformi-tin-proti-diethni-synodo-gia-to-thema-sto-parisi/
Συνέντευξη (στον Πολυδεύκη Παπαδόπουλο) του Διομήδη Σπινέλη, καθηγητή και πρώην πρόεδρο του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ειδικό σε θέματα προγραμματισμού και συγγραφέα σχετικά με τέτοια τεχνολογικά θέματα. Πηγή: ertnews.gr
3) Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Σύνδεσμος: https://repository.kallipos.gr/handle/11419/3381
Στον σύνδεσμο που σας δίνω, επιλέξτε στο αριστερό τμήμα της σελίδας την επιλογή Κατεβάστε (για να κατεβάσετε το αρχείο PDF του βιβλίου στον υπολογιστή σας) ή Δείτε (για να ανοίξετε το βιβλίο στον πλοηγητή που βρίσκεστε) για το Adobe PDF (17.86 MB).
Από το βιβλίο
Γεωργούλη, Α. (2015). Τεχνητή Νοημοσύνη [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-666
Κάντε μια ανάγνωση στα παρακάτω:
- Εισαγωγή, σελ. 12-23.
- Από το ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 –Μηχανική Μάθηση την ενότητα 4.1 Εισαγωγή, σελ. 127-130.
- Από το ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 - Νοήμονες Πράκτορες την ενότητα 6.1 Εισαγωγικά, σελ. 217-218.
- Από το ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 - Επεξεργασία και Κατανόηση Φυσικής Γλώσσας τις ενότητες 7.1 Εισαγωγή και 7.2 Δυσκολίες στην Κατανόηση Φυσικής Γλώσσας, σελ. 242-243.
4) Εχει θέση η τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία;
Σύνδεσμος: https://www.kathimerini.gr/k/k-magazine/562526962/echei-thesi-i-techniti-noimosyni-sta-scholeia/
Άρθρο του Μανώλη Ανδριωτάκη. Πηγή: kathimerini.gr
*** Τέλος υλικού προς μελέτη ***
Παρακαλώ, αφού συμβουλευτείτε ξανά τις τέσσερις(4) φάσεις που περιλαμβάνει το σεμινάριο (δείτε σχετικά: https://blogs.sch.gr/sfil/2025/02/13/prosklisi-se-viomatiko-ergastiriako-epimorfotiko-seminario-10-oron-me-thema-paidagogiki-axiopoiisi-tis-technitis-noimosynis-sti-deyterovathmia-ekpaideysi/), εάν νομίζετε ότι δεν μπορείτε τελικά να συμμετάσχετε, ενημερώστε με άμεσα ώστε να επιλεγεί στη θέση σας κάποια/κάποιος από τις/τους επιλαχούσες/επιλαχόντες.
Σε κάθε περίπτωση, τόσο η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου εισόδου όσο και η μελέτη του παραπάνω υλικού πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν την επόμενη φάση του σεμιναρίου, δηλαδή μέχρι τις 12/3/2025.